Plötsligt var det väldigt tyst här inne...

Fredag den 13e!
Denna mytomspunna dag har jag aldrig brytt mig om förrän igår kväll.
Fredag den 13e är lyckodag för M&M och stressfull kväll/natt för husse.

Hela historien började faktiskt när jag skrev förra inlägget här i bloggen.
När jag skrivit klart vände jag mig om för att kolla var missarna var någonstans, ofta ligger Max just bakom stolen så jag måste se upp vart jag skjuter den. Man vill inte köra över små känsliga kattassar!
Men där låg ingen Max och ingen katt fanns det i hallen heller, och då ser jag det...

SKJUTDÖRREN ÄR ÖPPEN!!

Efter alla gånger jag gått igenom den dörren hade jag tydligen missat att stänga helt, för den var öppen med en decimeter, och det räcker gott och väl att M&M ska kunna smita ut.
Nu för husse lite panik, vad göra?
Eller rättare sagt, vad inte göra. Lugn och fin nu, de klarar detta galant.
Tanken var ju att de skulle få gå ut på måndag morgon, inte klockan halv 9 på kvällen! (Svar på din fråga Gustav)
Då skulle jag ladda med en massa godis och det skulle vara ljust, nu var det helt tvärt om!

När jag går ut ser jag en lycklig Måns jaga insekter på gräsmattan. Var faktiskt rätt vackert, tihi.
Kvällen i Sörping var mörk och dimmig, men varm!
Max såg jag gå runt husknuten, så jag gick efter.
Hela tiden tänkte jag bara "ta det lugnt", för jag ville inte att de skulle tro husse var arg på dem.
Och att jaga dem, är inte lönt. Skulle inte komma nära nog i alla fall.
Passade även på att messa grannen OM det nu skulle bli fight, han visse också om måndag, inte fredagskvällen.

Och mycket riktigt lullar Max iväg mot grannhuset, och Måns kommer 10 meter bakom.
Detta var det sista jag såg av missarna, 2 nyfikna svansar på väg mot nya äventyr....

Inget annat att göra än att gå in och vänta, hade 2 och en halv månads gos lönat sig?
Skulle de hitta hem?
Ville de komma hem igen?
Skulle grannkatten dyka upp?
Fanns det andra djur i skogen just nu?
Bara de inte går till stora vägen! (Ligger en bra bit bort, men i alla fall)

Och så vidare, var lätt nojig här men gick in och kollade på tvn. Skjutdörren är precis brevid tvn så jag lovar er att ögonen gick som på en tennismatch. Fram och tillbaka. Ut och ta ett bloss och kolla om man såg något, men inte.. suck..
Efter Diamondleague (friidrott) och ett avsnitt av Family Guy närmade sig klockan 23. Två timmar hade nu gått då plötsligt...
Max tittar fram utanför dörren men vill givetvis inte gå in, och 2 meter bakom honom kom Måns! *LER*
DÅ lugnade husse ner sig betydligt, dessa missar har tokkoll på läget, förlåt att jag någonsin trott något annat!

Jag gick ut med en skinkbit, men inte ens den var attraktiv just nu.
-"Vi har mer att upptäcka husse, kommer snart!"
Max åt ett håll och Måns åt ett annat.
Betydligt lugnare gick jag in och fortsatte kolla på tvn.
Max höll sig nu ganska nära huset, för med jämna mellanrum kunde jag se honom gå förbi utanför!
Måns såg inte inte alls till.
Vid 1 hugget gick jag ut och ropade lite försiktigt, eller rättare sagt Ksss, Ksss, Ksss:ade!
Max kom direkt, och det var helt underbart när jag sitter här utanför och han kommer fram och stryker sig mot mina ben och vill bli klappad. Tycker om husse fast vi är utomhus! :-)
Jag sa åt Max att hjälpa till att hitta Måns, så under 10 minuter stod Max och jag här utanför och tittade oss omkring. Men ingen Måns...
Vid kvart över 2 kommer Måns springandes, och han springer rakt in!
Max undra vad Måns gjorde så han kom också in några sekunder senare, och DÅ 5 timmar senare stängde jag skjutdörren igen. Förlåt M&M  men husse behövde sova! :-)
Måns som tydligen blivit lite fisförnäm gick på lådan det första han gjorde när han kom in! haha
Duger inte skogen? nä nä...
Nu så haglade det med skinka här hemma, ville ju tala om för dem att de varit duktiga som kom in igen!
Trodde att de skulle mjaua som attan att de ville ut igen, men det kom bara ett litet mjau från Måns, men det var allt!
En annan rolig detalj, tror att Måns växte en storlek medans han var ute. Lyfte upp honom och han kändes rejäl helt plötsligt. tihi
Ingen av dem var intresserad av godnatt-godis i sängen. De låg i hallen och tvättade sina tassar och diskuterade förmodligen vad de hade varit med om under kvällen.

Lördagen den 14e började som den ska... Nosbuff från Måns!

Kanske släpper jag ut dem i eftermiddag igen, ska till Nkpg ett varv först.
För de klarar detta galant, utan selar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jösses! Då är de tillräckligt tama nu, men vem hade trott något annat? :)



Ses i morgon!



Stora kramen

Malin

2010-08-14 @ 10:21:12
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Mjaaa, finns det en öppen dörr någonstans så nog hittar vi kissar dit! Hade varit spännande att lyssna på Måns och Max kattsnack på natten om den utevistelsen. ;) Kurr och burr.

2010-08-14 @ 23:41:06
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0