Vaffö gör du på dette viset?

-"Husse, har du inte glömt något?" [Stirrar bestämt på husse.]
-"Öhh, jag?"
-"Just det, DU..."
-"Hmmm, vad kan det vara tro?" [Tänker...]
-"Vill du ha en hint?"
-"Ja tack, jag tror inte jag glömt något."
-"NÄR, var det vi kom hit?"
-"Den tjugoni....... NEEEEEJJJ!! FÖRLÅT!!, missade jag halvårsdagen?"
-"Mmmm....."

Och oj vad husse skämdes efter det. Har gick i cirklar och undrade hur han kan fjäska så dant att vi förlåter honom. Han frågade till och med oss, men han är ju rätt generös med ditt och datt.
Har ni några tips på vad husse kan muta oss med?

Igår när det var som kallast tänkte Måns gå ut, och det var bara tur att han inte krockade med sig själv i luckan. För max en sekund var han ute. När svansen försvann kom huvudet in igen. Jag skrattade så jag fick tårar. Dumstrut!

Ikväll har temperaturen stigit till -7 så idag har vi faktiskt varit ute en sväng. Och då lyckades husse med det han inte lyckats med innan.
Just utanför luckan har vi ett träd, och det är mer regel än undantag att jag klättrar upp lite, men ikväll var första gången husse hade blixtsaken med sig och förevigade det.

"Hmm, längre upp kanske?"


"Konstigt det lät där borta! Men för mycket vitt gör att jag stannar hemma!"


"Här kommer Måns hem efter en kvart på patrull"


Som ni ser har det börjat trilla ner mera vitt. Suckjam!

Sedan har husse dragit igen gardinerna vid skjutdörren, så vi måste gå ut för att spana. Även in till favoritbordet har det kommit upp en pläd i dörren, för det inte ska komma in så mycket kyla därifrån. Husse säger att det går, men vi har inte klurat ut hur man ska ta sig in än.

Nosbuffar från Max.

Ps. Den 25 November slog vi rekord här på bloggen. Då var det 50 unika besökare! Kul att så många hittat hit. För egentligen började allt med att vi skrev för Östgötakatterna och deras stödhem.  Förresten undrar jag(Max) om min stödhemsmatte fortfarande läser här. Om du gör det, nosbuffa Elsa från mig. :-)


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Nämen glömde husse en sådan viktig dag. Tur att ni är så snälla och förlåter honom. Så måste jag jama att det var jättefina bilder. Jag trodde ett tag att det var jag själv på den där trädbilden.

2010-12-02 @ 18:44:27
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kattson

Fast husse kanske inte visste att det är kutym i kattvärlden att fira halvårsdagar? Han kanske trodde att det var helårsdagar som gällde? Snällr av er att ha överseende i alla fall. Härlig bild på Måns när han är på intågande.

2010-12-02 @ 20:30:52
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Hmm, fick mig en tankeställare när jag läste vad ni skrivit. HUR många halvårsdagar har matte glömt att komma ihåg? Jag har varit här i över sju år! Det är bra att ni tar upp såna viktiga saker. För min del blir jag ju gärna mutad med vitfisk, men ni gillar kanske kött mera?

2010-12-02 @ 22:57:35
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Vilka fina bilder.

JÖsses, halvårsdagar ?!

Vi får nog ta ett snack med vår Matte vi.

suck

2010-12-03 @ 02:58:18
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Häftig bild på dig i trädet Max! Ni är tuffa ni som är ute, vi låter helt enkelt bli just nu för det är så förjamat kallt, vi tar en vända ut på altanen och snabbt in igen. Ett par myntamöss, Dentisar och något gott kött tycker vi är bra presenter på halvårsdan! Nosbuff

2010-12-03 @ 06:00:59
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Maggan47

läser gör vår matte varje dag, och saknar Saga och Alice som kom från kolonin, och nu är kattänglar, eller kattskyddslingar som matte säger, eftersom Wikki fick ihop så mycket till Alice minne,genom sin auktion, som nya kissar från kolonin behöver till veterinärvård

Beata, Sigrid och Felicia

2010-12-05 @ 23:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0