Dopat smakprov?

När jag i helgen var och köpte mer torrfoder pga att missarna klämt i sig 4 kg på en månad fick jag ett smakprov av James Wellbeloved "Turkey & Rice with vegetables".
Samtidigt som jag köpte maten glömde jag att köpa godis till missarna, vilket resulterade i att jag har använt smakprovet som godis.
Jag har haft den lilla ovanan att ge dem en liten bit som godnatt ifrån sängen, vilket jag nu gjort med denna påse.
Och det har resulterat i att Måns, det matvraket, är totalt tokig när jag går in i sovrummet.
Tokig nu på ett bra sätt, för till att börja med hoppar han direkt upp i sängen för att kolla efter godiset.
Men det finns aldrig något för det ger jag när jag krypit ner och lagt mig. :-)
Så då passar jag på att klappa honom för fullt, vilket nu för tiden går hyfsat bra, men just där och då får man klappa obehindrat. haha
Så där står han och trampar som bara Måns kan med världens största tassar. Och kurrar förstås.
När det sedan är dags för de små bitarna, som i mina ögon "bara" är torrfoder smäller det bara till.
Det är knappt han tuggar dem och Pricken måste vara bra snabb för att han ska hinna äta upp sina bitar!
Han tycker också om dem, min inte på samma "måste ha"-sätt som Måns.

Därför undrar jag om smakprovet är dopat, eller extra gott kryddat?

En annan detalj som jag märkt på Måns, som nu blir mer gosig mot mig dag för dag, är att han håller inne klorna när han tycker jag klappat nog. Det tycker husse om! :-)

I morse klantade Måns till det och gick in in i duschen strax efter det att jag nyttjat den. För att efter det gå på lådan med blöta tassar. Mindre bra! Men jag FICK faktiskt torka av tassarna lite försiktigt! :-)

Ps. Nu ligger Pricken här på skrivbordet och kurrar varje kväll som jag skriver. Mysigt!! Men det tar lite extra tid att skriva för man MÅSTE klappa honom!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tror absolut att maten är dopad :)



Så du mutar kissarna med gottis när du ska sova du, det tror jag att jag känner igen :)



Ha det gott



/M

2010-07-02 @ 20:04:04
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0