Inkräktare!!

I går kväll stod Måns vid skjutdörren och spanade ut när han plötsligt började låta konstigt.
Det var inte morr, kanske lite mjau och några andra suspekta ljud.
När jag kom in i vardagsrummet sprang han fram till mig och mycket snabbt tillbaka, som om
han sa "Kom här husse, kolla här!"
Tog ett par steg framåt och där var han, grannens katt. :-)
Jag har väntat på att de ska se varandra, men detta var första gången tror jag.
Han satt 2 meter ifrån rutan och tittade nyfiket på Måns i 10 minuter.
Och på Måns lät det nästan som "Tja kompis, kom hit och lek", det lät inte alls aggresivt på något sätt. :-)
När sedan katten därute lullade iväg hoppade Måns upp i fönstret åt det hållet han gick för att titta.
Sedan sprang han mellan mig och fönstret flera gånger.
Kanske en framtida vän? Eller fiende...  vi får se!

Medans detta hände låg Pricken i hallen och bara tittade på Måns, han kunde faktiskt inte bry sig mindre. haha

Måns har i dag varit som vanligt igen, mao har han närminne som Doris i "Hitta Nemo".
Tur för husse! :-)


(Bilden taget vid ett annat tillfälle)

Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande, de blir nog vänner kissarna, hoppas jag!

2010-07-10 @ 09:56:09
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0