29e Maj. Katterna anländer!

Så nu har jag äntligen internet i huset, så det är dags att uppdatera bloggen. :-)

Malin och jag träffades på macken så jag kunde visa vägen till huset, ligger ju lite avsides med småvägar så det är lite krångligt att förklara.
Rummet som jag hade tänkt som "kattrum" första tiden gav vi upp direkt. På tok för litet.
Så burarna öppnades i den stora hallen.
Med MYCKET korta ben klev Pricken ut ur sin transportbur. En liten sväng in i vardagsrummet för att sedan hitta sin säkra plats under sängen.
Måns var lite långsammare men klev strax ut ut sin bur och gömde sig under soffan. 

Ganska exakt 12 timmar satt de där och undrade vad som hänt. Hur i h-e hamnade de här?? I alla fall 23:00 bestämde de sig båda att nu får det räcka. Konstigt, de satt i vars ett rum och samtidigt kröp de ur sina "safe spots".
Själv satt jag och en kompis och kollade på melodifestivalen medans 2 katter sakta men säkert smög runt. Och så fort vi rörde oss för hastigt eller reste oss sprang de till "sina" platser. När jag hade hoppat i säng var det tydligen dags att bestämma vem som var boss av katterna. Och Pricken ja, som han pratade den natten. Var som om han ropade efter någon. Pricken är lite modigare än Måns just nu, lite närmare och mer nyfiken på vad jag gör. Lådorna har de hittat och allt är frid och fröjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0