4e Juni. Sammanfattning av första 6 dagarna.

Oj nu har det hänt en massa roliga saker!

Varje natt under denna veckan har katterna bråkat, inte på allvar utan bara jävlas.
Tjuvnyp hit och dit. För att när de ser att husse tittar på vara värdens sötaste och till och med putsar lite på varandra. Vid 3-4 hugget lugnar det ned sig så pass att husse kan somna. :-)
Pricken har under veckan blivit modigare och modigare för varje dag. Nu bryr han sig inte om man går förbi honom. Måns därimot tycker att husse är otäck om han kommer närmare en 1 meter. Då flyttar han på sig.

Nu gömmer de sig inte längre utan ligger lite varstans. Enda gången de springer och gömmer sig är när jag kommer hem. Tittar jag in genom fönstret ligger de i klätterträt och myser. Oftast ligger Måns högst upp och Pricken våningen under. Men samma sekund som nycklen träffar låset gömmer de sig. Men kommer strax fram igen när jag ropar på dem.

I onsdags kom plötsligt Pricken och strök sig mot mitt ben. = Glädje!
"Dags att du gosar lite med mig!!!"
Om man står och böjer sig ner tycker han är otäckt, så våran offeciella "gos-plats" är i hallen.
Då kan jag sitta på ett trappsteg, och Pricken kommer och vill bli klappad. 5-10 minuter sedan får det vara nog. För då smäller det! haha  Igår när Pricken och jag gosade för fullt tyckte Måns att det var orättvist!
"Men jag då??"
Han gled bara förbi ett par gånger och var nöjd med de klapparna. :-)

Jag kan förså om Måns är lite sur på mig!
Natten mellan söndag och måndag låg jag och försökte sova, när det var dags att vända sig om.
Med ett ryck snurrade jag runt.. MEN vad jag inte visste var att Måns låg brevid mig. Jag hade ju inte kännt att han hade hoppat upp. Skämdes mycket! Första gången han var riktigt nära så lappar jag till honom! :-(

Katterna äter för fullt och dricket vatten som svampar. Har en skål i hallen med vatten och jag väntar på att den ska bli uthälld. Måns "baddar" även tassarna medans han dricker! hehe
Därimot har katterna med all önskvärd tydlighet ratat Mjau-mat. Provade med Pussy igår och det var bättre.
Torrfodret tycker de mycket om i alla fall.
På tal om mat kom husse hem med några räkor igår. Det var mums !!!

Pricken ja... honom har man inga hemligheter för!
I förrgår när jag skulle lätta på trycket kände jag något mjukt vid vaderna, för att en sekund senare ha en katt stående med framtassarna på toaletten. hehe

I morse när jag vaknade, hörde Pricken det och sprang till mig och ville gosa. Han hoppade till och med upp i sängen. Hoppas det blir en ny morgonvana! :-) Hans "Kurr" kan liknas vid en motor. Högt och ljudligt.

Sammanfattningsvis kan man säga ett de blivit sociala snabbare än vad jag trodde. All heder åt stödhemmen!
Bra jobbat!

Mycket Pricken blir det, Måns tar det lite lugnt så här långt. Men om man kastar något gott till dem så tar Måns det 9 gånger av 10. Vad gäller mat är han väldigt framåt! :-)
Så vid räkdags är det bäst att de inte delar rum. Annars skulle Pricken inte få något. :-)

Det har säkert hänt mer saker, men från och med nu ska jag vara bättre på att skriva här!

/Christer

Ps. Bilder kommer om ett par dagar. Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0