Allmän info efter 12 dagar.

Inte hänt något speciellt idag, så jag tänkte bara skriva av mig lite allmänt om vad som händer här ute i skogen. :-)

De har nu lärt sig när husse skall åka iväg. Så fort jag tar på mig jackan och greppar nycklarna sätter de sig vid dörren och är sötare än någonsin. De vill att husse ska stanna hemma. Båda 2 sitter där med "inte nu igen-blicken"!

Roligare är när man kommer hem.
Sätter mig i hallen och ropar efter dem, och de kommer springandes. Sedan följer varje gång gos/kram/kurr kalas, som varierar från 5-15 minuter. Pricken är så kelen att han stryker sig runt hela mig där jag sitter, medans Måns går fram och tillbaka. Måns måste man hålla ögonen på, för han bits efter 2-3 klappar. Men han vill ha mera gos så han kommer tillbaka efter 5 sekunder igen för 3 nya klappar. Och om man sitter så att tårna visar sig bitar han gärna i dem med. Allt detta medans han trampar i 110! hehe
Mao titta på Måns medans man gosar med båda! :-)

Vad gäller mat äter båda den mesta som ställs ner nu. Men det verkar som att Måns är den dominerande av dem.
Kastar man något till dem tar han det. Och ger man Pricken en liten godisbit tar gärna Måns den med. För Pricken är inte fullt så glupsk som Måns och lägger ned biten på golvet, och då slår Måns till.

Pricken är i alla fall MYCKET mer social. Efter det att Måns sprängde gränsen med att hoppa upp i soffan brevid mig, har det blivit Prickens grej. Varje kväll hoppar han upp och lägger sig brevid. Ibland vill han bara slöa och ibland puffar han på husse så han klappar honom.
Måns hoppar också upp i soffan ibland, men på behörigt avstånd. Dvs mer än en armlängd ifrån.

Det är nu för tiden lugnare om nätterna.
Fast det verkar som om att nersläckning = avspringning av överskottsenergi. :-)
De har nu lärt sig att man kan springa runt här inne, så det gör de gärna.
En liten brottningsmatch kan det bli med, men inga 15 rondare som det var första nätterna.
Måns har inte legat i sängen på flera nätter nu vad jag märkt. Pricken har aldrig provat.

Om jag befinner mig i mitt lilla kök betyder det alltid kattbesök.
Då kommer både Måns och Pricken och går cirklar runt mina fötter.

De har inte visat några tecken på att längta ut heller. Typ att krafsa på dörrar eller fönster.
Givetvis tittar de ut mycket, men just nu verkar de nöjda med det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0