Älskade gosedjur!

Tänkte bara tala om vad som nyss hände, som också börjar bli en liten rutin. :-)

När jag ska uträtta lite onaturliga behov, dvs ta ett bloss, så går jag ut genom skjutdörren och ställer mig ute och puffar.
Då har missarna lärt sig att jag snart kommer tillbaka igen, MEN de beter sig som när jag kommer hem från jobbet. Båda tokkurrar och stryker sig utmed mina ben. :-)
Så givetvis böjer jag mig ner och klappar dem båda, till deras förtjusning.
Skillnaden nyss som jag skulle skriva om, var att jag la mig ner på vardagsrumsgolvet brevid Pricken, och där låg vi och kurrade i kapp. Medans Måns gick bort och tog en matbit.
Efter någon minut kom Måns tillbaka och körde sin patenterade nos mot näsa gos, UTAN att bita mig i ögonbrynet.
Men med en hemsk Pussy-andedräckt! :-(
Efter det lade han sig med brevid Pricken och mig och började kurra, men jag fick inte klappa honom, han ville bara vara nära.
Så där låg vi alla tre och bara myste. :-)

Medans jag skrev detta kände jag en katt mot mitt ben. Och till min stora förvåning var det Måns som NU ville bli gosad med. Första gången de kommer och hälsar på när jag sitter här i mitt lilla datarum. :-)
Måns tar allt oftare kontakt för gos, förut idag kliade jag honom bakom örat i nästan 10 minuter utan att han ville bita! Sakta men säkert går det framåt. Och om någon undrar så trampas det för fullt fotfarande. :-)




Kommentarer
Postat av: Malin

:) gosekillar hela högen alltså, låter alldeles perfekt!



/Malin

2010-06-22 @ 06:18:03
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Maggan47

vilka fina killar du fått,

Maggan47

2010-06-22 @ 11:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0