Massa folk (del 3)

Som sagt kom alla mina arbetskamrater hem hit igår.
En underbar kväll utomhus med mycket skratt o stim.
Givetvis ville alla kolla in huset och katterna. Och det är kul att se vad som händer mellan varje gång jag får främmande.
När alla trampade in i hallen stod Pricken modigt kvar vid dörren till vardagsrummet.
Och när alla kommit in gick han och hälsade på alla och lät sig bli klappad.
Måns som första gången jag hade främmande inte syntes till på hela kvällen, lade sig igår under soffbordet och gick faktiskt fram när Stig ropade på honom. Försiktigt men än dock. :-)
Så Måns är mycket modigare nu, kul att se.

Om de berodde på främmandet men när de hade åkt hem var katterna vilade än på länge. :-)
Sprang runt och stojade för fullt, så husse somnade inte förrän halv 3. hehe
Men då låg Pricken igen vid mina fötter.

Och när väckarklockan ringde kom båda katterna springade och hoppade upp i sängen.
Pricken la sig alldeles vid mitt/på ansikte, så då gick det inte att gå upp.
Måns la sig strax nedanför, så jag kunde klappa båda och de kurrade högljutt nöjt. :-)

När jag kom hem idag var det den kortaste "Hej husse stund" på länge.
Båda kom ut i hallen och sa hej, men Pricken försvann efter någon minut och Måns efter.
Besviken följde jag efter och det visade sig att jag hade stört dem i den stora "Döda flugan" jakten. haha
Så när den väl var historia, fick vi gosa i vardagsrummet istället!

Ang. Prickens namn velar jag fortfarande, Gazart kanske inte är så bra i alla fall. hmm

Trodde faktiskt att jag skulle få någon kommentar ang. "Släppa ut katter" men där är det tyst.

Slutligen vill jag bara tala om att missarna hygien är god! Se nedan bild...



Kommentarer
Postat av: Malin

Nu kommer kommentaren som du väntat på :) släpp inte ut dem förrän vi har skrivit papper på dem skulle jag rekommendera :)

De är nog nöjda att vara innekissar än så länge tror jag :) de har varit ute sedan de föddes.



Ser att hygienen är god och härligt att kissarna var framme och hälsade när du fick främmande :)



Vi hörs om när vi ska ses, men snart måste det ske :)



/M

2010-07-01 @ 05:19:35
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Christer

Hej.

Var ungefär svaret jag väntat mig, och till 100% förståligt.

Tycker rent allmänt att det kommenteras för lite här, älskar kommentarer!!

Självklart måste ni komma och hälsa på snart, bara att komma över! :-)



2010-07-01 @ 12:02:18
Postat av: Lina

Hahahaha... Inget får komma i vägen när det är flugjakt! Eller ja, vilken slags jakt som helst egentligen..

2010-07-01 @ 20:26:26
Postat av: gisela

älskade sir väs! saknar honom verkligen. det är en katt med en väldigt speciell personlighet så är svårt att glömma honom.

2010-07-06 @ 22:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0