Du ska vadå sa du?!

-"Jo, mina käraste katter, jag måste åka bort ett par dagar."
-"*snyft* När då?" frågade Max och tittade ner i golvet.
-"På lördag eftermiddag, och jag kommer inte hem förrän på tisdag. Det betyder att ni får vara ensamna i 3 dagar."
-"Men... ska jag sova ensam då?" frågade Måns och tittade ut genom fönstret.
-"Ja min vän, i 3 nätter, sedan kommer husse hem igen"
-"Men vem ska spruta vatten på Sigge om han kommer då?" frågade Max.
-"Du får svälja stoltheten och springa in är du snäll, jag vill inte att du haltar när jag kommer hem."
-"Men mat då? Du vet ju att vi äter så mycket, och de där små skålarna räcker inte länge"
-"En kompis till mig kommer varje dag och fyller på. Och om ni är hemma då är jag säker på att han gosar med er också, bra va?"
-"Men du vet ju hur vi vill bli gosade! Tänk fall han inte lyfter upp mig." sa Måns.
-"Jag ska säga till honom."
-"Jag tycker du ska stanna hemma!" sa Max och drog med tassen i mattan.
-"Jag måste åka iväg, tyvärr. Och jag kommer att sakna din nosbuffsväckning varje morgon" sa husse och tittade också ut.
-"3 dagar =72 timmar =4320 minuter = 259200 sekunder! Det är en evighet!" sa Måns och tittade på Max som inte ville möta blicken.
-"Men jag har inte åkt än, det är 2 dagar kvar tills jag åker. Vill ni ha en skinkbit?"

Ingen av missarna var intresserade utan gick demostrativt ut.
Husse suckade djupt och tänkte...
"Det kommer bli 3 långa dagar!" :-(

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det är inte lätt när katterna demonstrativt talar om vad de tycker om att husse ska åka iväg... dessutom i 3 hela dagar... jösses!

De har rivit huset när du kommer hem ;-)

Kram

2010-10-14 @ 23:06:42
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Skat-Ann

Är du som jag är. Har hemlängtan två timmar INNAN man åker hemifrån :) Inget kul att resa bort från fyrbeningarna....

2010-10-15 @ 19:23:38
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Christer

Ungefär så!

Dessa missar har givit mig så mycket dessa månader. Och när de varit uppe i träd pga skällisar har jag varit argare än någon gång sista 20 åren!

M&M är mina små barn. :-)

2010-10-15 @ 19:53:12
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Jupps, för Husse.

Samma gäller här nästa helg.

Några följer med och några stannar hemma.

2010-10-16 @ 10:13:50
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0