Fem månader

Idag är det fem månader sedan vi bestämde att vi skulle flytta in till våran husse.
Det har givetvis firats med både räkor och skinka ikväll. *mums*

Dessa fem månader har satt sina spår på husse, vi har drillat honom väl. Och oftast gör han som han blir tillsagd.
Mat kommer när vi jamar om det, godis oftast inte alltid, men framför allt gos, och gos i mängder när vi vill.

Vi har även båda förstått att knät är bra att ligga i, då blir man kliad under hakan och bakom öronen. Men som sagt, nackdelen är att det bara får plats en åt gången. Framför allt när husse tassar på tangenterna så tycker vi om att ta en knäsittning. Och då är det först på plats som gäller!

En annan sak som skiljer sig mot när vi flyttade in är att husse nu alltid tittar om vi haltar när han kommer hem. Och så trycker han lite konstigt på tassarna för att testa. Han tycker att de är lite stora ibland, men det beror ju på att vi har ett stort Område att tassa runt, så vi är helt enkelt vältränade! :-)

Sedan var han oförskämd härom kvällen!
Ni vet när Måns trodde han var smart som låg i sängen när det var dags. Själv väntade jag då i hallen tills husse gick in i sovrummet. Då satte jag mig på golvet vid sängen och väntade på att husse skulle lägga sig som han brukar.
Och till att sluta av med tog han sin framtass och slog i sängen ett par gånger, och det RÅKADE sammanfalla med att jag hade bestämt mig för att hoppa upp. I vilket fall kallade husse mig för en skällis för jag gjorde så.

Fyjamars säger jag bara!

Husse tyckte jag var lite elak både igår morse och idag.
Eftersom jag är ute om nätterna och vet när husse ska till jobbet brukar jag komma in ca fem minuter innan han måste åka. Och då är jag lika gosig som när han kommer hem. Då tycker husse det är tungt som attan att åka iväg. Men det kan han ha!

På tal om gos!
I natt hade husse lite svårt att sova, och eftersom Måns sov hos honom vid fötterna försökte husse på något så nonchalant som fotgos! Men det satte Måns klokt nog snabbt stopp för! En tass, fem klor och en sekund senare hade husse förstått meddelandet. Så gör man bara inte. Och husse försökte ingen mer gång. tihi

Sedan har vi fått veta idag att Newies (en polare från kolonin) barn redan har fått permanenta hem. Det tycker vi är fantastiskt. Hoppas bara Newies själv hittar en egen soffa att ligga i en dag! Konstigt nog är det lättare för små kattungar(köttbullar) att hitta 2beningar. Husse har alltid sagt att vi är söta och vackra som vi är, fast vi var stora när vi flyttade in här!

Mer räkor husse!


Avslutningsvis vill vi tacka för alla komplimanger för dikten jag och Måns gjorde!
Nosbuff 4 ever!


Kommentarer
Postat av: Conny, klosternovis och sekerhetskatt

Ja gillar inte heller fotgos - nä nospussar och smek ska re va. Ni får lära husse ordenklit.



Nospuss

2010-10-30 @ 06:48:56
URL: http://www.skuggan.se
Postat av: Dui och Deco

Det är så kul få lära känna er! Ni har verkligen lyckats uppfostra husse väl! Nosbuff

2010-10-30 @ 08:09:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Ni har ju fått jättebra ordning på husse. Det där med godis funkar inte alltid här heller. Ibland tycker matte att vi redan fått tillräckligt. Men hallåjam?!! Vi hoppas också, att även era vuxna kompisar från kolonin ska hitta egna människor. Kurr och burr.

2010-10-30 @ 08:45:50
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Ni har det så underbart bra med er Husse så nästan så Ligan är på väg.

ELLER, är det Matte som är kär ?

fniss

2010-10-30 @ 10:14:09
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: pip och murre

fotgos är härligt! iallafall om vi kater får hålla om en fot! se bilder i vår blogg idag angående det ämnet!

2010-10-30 @ 18:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0