Knäkatter och värmeslag

Ni vet att husse önskade härom kvällen att alla dagar var som den. Och med det menade han att han tyckte om att vi var inne och gosade för fullt.
Då tänkte vi att vi skulle visa hur det egentligen kan vara så länge som han sköter sig. Så sista dygnet bräckte vi husse till den milda grad med gos att han nästan mumlade någon om egentid! *fnys*

Igår kväll satt husse här framför datorn som vanligt och tittade runt bland kattbloggarna. Och då hoppade jag upp i husses knä och la mig tillrätta. Normalt så lutar husse då stolen tillbaka så jag kan ligga bra, men då kan han inte tassa på tangenterna. Och eftersom jag körde hela rengörningsprogrammet tog det en stund.
Så det slutade med att husse sänkte stolen så han nästan satt på golvet! haha
För då kunde han köra in mig under bordet och nå tangenterna med. Men tänkte han på mig då? Hur bra tror ni min utsikt var därinne?
Sedan kom Måns och ville också ligga i husses knä, och då buffar husse ner mig för att "det var Måns tur" *mutter*
Och till och med Måns låg jättelänge så jag fick ligga på hallgolvet och vänta! Måns passade även på att blogga lite när jag inte tittade på, trodde jag vi gjorde ihop.
Senare gick husse ut en sväng men så fort han satt sig tillrätta hoppade jag upp igen.
Och nu sprängde jag gränser för första gången på mycket länge! Efter snart 5 månader hoppade nämligen rakt upp i husses knä! Utan att ta vägen via skrivbordet först! Då tittade husse storögt på mig och log! :-)
Så under hela kvällen hade husse sällskap i stolen.

I morse vaknade husse redan klockan 5. Och denna gång väckte vi honom med en ny teknik. "Få husse att koka tekniken"!
Måns låg som vanligt hos husse hela natten, men jag hoppade också upp efter nattpatrulleringen. Vi låg på vars en sida av husse så att han blev som en kåldolme! Täcket satt som limmat runt om honom. Vi kan lova att han inte frös! haha
Så till sist vaknade han av värmeslag.

-"Min tur att sitta i husse knä!"



-"Rena tassar är viktigt"



Zzzzz......



"Undan med dig din sjusovare, ska läsa om Dui o Deco! MAAAAX ! D&D har en hemlis de ska berätta om i morgon, vet du vad det kan vara?"

 

Kommentarer
Postat av: Nea

Åh koka människa tekniken var ju verkligen effektivt. Måste jag testa med Simba när han blivit större.



Nosgos



2010-10-22 @ 18:34:01
URL: http://blogg.neathecat.se
Postat av: Dui och Deco

Har ni lite husseabstinens? Han var ju borta ganska länge. Gos kan man aldrig få för mycket av säger matte och husse, ibland kommer husse lite sent till jobbet för att vi vill gosa. Nosbuff

2010-10-22 @ 19:10:02
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Maya

ni ser ut att ha riktigt trevligt där på skrivbordet. Jag får inte vara på bordet då blir min människa så arg på mej

2010-10-22 @ 20:32:05
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Chinook ♥ Cherokee

Vilken kattarackarns tur ni har som får vara på skrivbordet. Det får inte vi, hur mycket vi än försöker charma mamsen. Hon är en riktig tvåbenings-surpuppa!



Kurrliga Pälsningar från Bröderna Bus

2010-10-22 @ 21:22:14
URL: http://roziecatz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0