Måns patrullerar

Idag har det varit en underbar höstdag här i Sörpingsskogarna. Husse har varit ledig, och idag krävdes det 3 omgångar med nosbuffar innan han vaknade ordentligt. OJ vad trött han var.
Men sedan fick han fart i baken och tog fram snabeldraken och röjde lite överallt!

Då gick jag ut på patrull, med husse i hasorna till att börja med. :-)

Först närområdet! Check!



Sedan gick jag ner till vattnet! Check!



Hmm.. något som lät men jag lät det vara. Men måste kolla! Check!



Snabb, snabbare, Måns! Var det inte något här borta?? Bäst att kolla!



Om man bara sitter still och är söt tror ibland inkräktarna att man är ofarlig!



Men OM det kommer någon så gör jag så här!



Man måste även pattrullera av vattnet! Ibland ser man en fisk därnere!



Nä nu drar jag till ytterområdena! Bye husse!

Kommentarer
Postat av: Alice

Vilka härliga bilder! Tur att husse har er som har koll på området så han kan känna sig trygg.

nosbuffar

2010-10-09 @ 22:37:49
Postat av: Lina

Oj vad fina bilder på den finaste Måns som finns.. Kanske man kan få norpa någon av dessa till ett privat fotoalbum? Måns är värd en plats det. :)

2010-10-10 @ 17:29:52
Postat av: Max och Måns

Klart du får! :-)

2010-10-10 @ 18:42:21
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilka underbara bilder på Måns omgiven av höstsprakande färger. Hårt slit att kontrollera hela ert Område! Brygga, fiskar, klösstubbar och vi vet inte allt. Bra jobbat! Kurr och burr.

2010-10-10 @ 19:32:05
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Mie

Vilka charmiga bilder!

2010-10-11 @ 15:11:27
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Det är verkligen helt underbart fint.

2010-10-12 @ 05:33:21
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0