Gosning i skift.

Senaste dagarna har vissa nya rutiner tillkommit, framför allt på kvällstid när husse kommer hem från jobbet.
Givetvis är det vi och inte husse som jamat till.

När husse kommer hem så är det fortfarande hallen som gäller.
Måns blir upplyft och lägger huvudet på husses axel och kurrar, mendans jag ligger på golvet med benen i vädret och jamar olyckligt de sekunder inte husse ägnar mig uppmärksamhet.

Sedan går vi ut ett varv och kollar läget och efter en timme cirka brukar jag hitta husse i soffan, så då hoppar jag upp och lägger mig som vanligt vid hans huvud. Kurr kurr...

Det nya är att Måns kommer in när husse ska gå och lägga sig, som katt VET man sådana saker.
Så då hoppar Måns upp i sängen och får ett par godisbitar (som när vi var innekatter) och efter 2 minuter med klappningar lägger han sig tillrätta vid husses fötter. Mao har husse sällskap när han somnar!

Nyssens kom jag in efter morgonrundan, och hittade husse vid datorn.
Då hoppade jag upp på skrivbordet och sedan rakt ner i hans knä.
Efter en stund fick jag nog och gick ut igen, ville bara bli klappad lite. :-)



Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Låter som ni har lagt upp ett väl fungerande gos-schema!

2010-09-15 @ 17:52:41
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Mysigt för er alla! Husse har väl två händer så ni kan ligga på varsin sida om husse så kan han klia er båda samtidigt. Nosbuff

2010-09-15 @ 18:15:12
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0