Underbar höstkväll.

Idag när husse kom hem från jobbet orkade jag inte möta honom. Han kan ju för en gångs skull komma till mig när jag ligger och slöar i soffan, eller hur?
I vilket fall tog husse för givet att ingen misse var inne och gick på toa och in i köket en sväng.
Och efter 5 minuter (!!) upptäcker han mig. Då skämdes han, så jag fick lite godis!

Måns var inte hemma så husse gick utanför och "KSSSSSSS:ade" det högsta han kunde.
Och ni som sett videon på när Måns kommer springandes en morgon, ni vet vad som hände!
Husse såg svart streck nere vid vattnet som fortsatte uppför trappen!
Det var Måns som skulle få vilken Gepard som helst att verka långsam. tihi

När husse gosade med mig upptäckte han ett nytt litet sår på ett av bakbenen.
Men jag jamade inte ett ord vad jag gjort. Husse undrade om han kanske skulle köpa ett litet "Kattotek" till oss.
För det händer saker hela tiden sa han med en liten suck!
Frågan var bara vad ett "Kattotek" skulle innehålla? Förslag från hussar o mattar tack. :-)

Innan jag visar bilderna från kvällen ville husse att jag tala om att han är med på Wikkis sida idag.
För det är han som är "Cozzmos" på hittekatter. (Cosmos var namnet på husses första katt.)
Husse sträcker sig stolt när "hans" historia om sjöstjärnor hittade dit med! :-D
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.505275

Dagsfärska bilder. (Ps husse vill ha en ny kamera! Dags att kolla blocket.)

Ahh, sträcker på mig!



Lite farligt att stå här! En jätteek som just nu bombar oss med ekollon!


Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Ååå, vilka fina bilder på er! Typiskt människor att inte upptäcka oss om vi ligger tysta. nickar igenkännande Ett kattotek låter som en bra idé. Matte har inte så stor erfarenhet av sårvård eftersom vi är innekatter, utan har mest öronrengöring och ögonskölj (som vi inte behövt). På apotek brukar det finnas blädderexemplar av katt-, hund- och hästböcker som det nog kan finnas tips i. Kurr och burr.

2010-09-15 @ 20:45:04
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Jättefina bilder! Husse får nog skärpa sig lite, tänk att missa sin(a) katt, det går ju inte för sig!

Kattotek låter bra, vi har ju mest varit inne vi med men fästingborttagare och någon rengöringssprit kanske?? Nosbuff

2010-09-15 @ 21:52:47
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Riktigt fina bilder! Duktig husse ni har!

Alsolsprit behövs för att torka ut vätskande sår, som det oftast blir efter bett av andra katter. Avmaskningsmedel, förstås, och Frontline. Basgrejor i vårt kattotek.

2010-09-16 @ 22:19:32
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Malin

Snygga bilder på busherrarna <3

2010-09-18 @ 10:39:08
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Jösses vilka underbara bilder.

DÄR skulle jag kunna tänka mig att bo.

:-)

2010-09-19 @ 09:33:11
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0