Snubblat?


När husse kom hem igår kväll kom jag och mötte honom vid brummisen.
Där ute i mörkret gosade vi för fullt.
Väl inne fortsatte vi och han upptäckte några fästingar.

Då satte sig husse på golvet och la mig i sitt knä.
Där underkökte han min hals grundligt och hittade inte minde än tre fästingar som han tog bort.
Ibland var det så skönt att jag ville hjälpa till och klia med baktassen. tihi

Han slutade allt genom att prova en ny omgång Frontline i nacken på mig.
Men vare sig han eller jag har större förhoppningar om att det ska hjälpa.

Måns lyste med sin frånvaro, så jag fick ganska mycket egen gostid.

När väl Måns dök upp vid halv tolv stod både husse och jag som fågelholkar!
Vad hade Måns råkat ut för?

För när han kom in var han blöt på hela fronten, så att säga.
Bröstet, frambenen och ansiktet från ögonen och neråt. Men inte på huvudet.

Kan det varit så att han badat? Nja, då borde hela han varit blöt.
Hade grannen varit framme med stora vattenkanonen? Nä, det tror vi inte heller.

Husse och jag kom fram till att han måste ha snubblat på sig själv.
Framför allt eftersom det blöta bara var där, plus att han var skitig.

Givetvis tiger Måns som muren. -"Inget ni har med att göra!" muttrar han.

Sedan försökte husse ta bort en fästing på Måns idag på morgonen.
Men det föll inte i god jord, så efter en liten fight släppte husse Måns.
Husse ska prova igen när Måns tagit en tupplur. Då är han mer medgörlig.

-"Här är jag säker!"



Kommentarer
Postat av: Kjelle Bus

Snubbla på sig själv ??!!

Hm kan man det funderar

Det kan man kanske :)

Än så länge så har jag INTE fått nåra såna däringa äckliga fästingar på mig och jag hoppas dom håller sig borta !!!

2011-04-22 @ 14:06:48
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Måns kanske halkade lite när han skulle dricka vatten eller så. Nosbuff

2011-04-22 @ 15:37:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kattson

Det var ett litet mysterium. Svårlöst eftersom han inte säger nåt själv. Hoppas husse lyckas ta bort fästningen på honom sedan han sovit en stund.

2011-04-22 @ 17:18:21
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Oj, vad med fästingar ni har! Undrar just hur många de skulle varit UTAN Frontline? Nu dör de ju inte direkt, det tar ett tag innan de kvävs. Men man vill ju inte ha in dem i huset, och framför allt inte i sängen. Jag undrar också hur man snubblar på sig själv? Vilket mysterium. Ha en solig, fästingfri och fin påsk allihop!

2011-04-22 @ 17:59:57
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Alice

Vilket mysterium, undrar vad Måns har varit ute på för äventyr? Men Måns - du skall låta husse ta bort de där otäcka fästingarna för även vi katter kan precis som tvåbeningarna bli sjuka av dem.

nosbuffar

2011-04-22 @ 19:42:50
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Undrar oxå hur man kan snubbla på sig själv, mjau

Fästingar är inte så trevliga, så det måste eran husse ta bort från er,

annars kanske ni blir sjuka :(



Det är inte så roligt.



Önskar er alla en GLAD PÅSK



Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-04-22 @ 21:52:09
URL: http://katternasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0