Mystiska ljud...

Ok, tillbaka till verkligheten!

Vi har inte varit helt oaktiva under tiden ni fått läsa om "Den stora jakten!".

Massvis med småsaker har hänt.

* Tex höll jag på att göra husse blind härom morgonen. Det är som så att när husse vaknar går vi gärna dit för lite morgongos. Och i lördags morse hoppade jag upp, och husse hade inte bråttom så han låg kvar och klappade mig så skönt, så skönt.
Och när det blir som "göttigast" börjar jag att trampa. Och utan att det var meningen kloade jag husse i ögat! Husse blev jätterädd, för det gjorde jamars ont sa han, men det gick över snart och han blev inte blind heller! *Phu!*

* Sedan har Måns gått och blivigt hussig som attan, gillar att bli upplyft och ligga i husses famn och kurra. Ibland när husse tar en stinkpinne och bara är ute ett par minuter, kan Måns hoppa ner från soffan och springa fram till husse som bara jama: -"Hej du var borta en evighet! Lyft upp och klappa mig NU!"

* På tal om gos, så tyckte husse att dages "Välkommen hem från jobbet-gos" var det bästa på länge.
För när han släppt ner Måns till golvet, lyfte han upp mig. Och samtidigt ställde sig Måns på bakbenen med framtassarna på husses axel och slickade rent husses hår! Precis som Måns gör på mig ibland. tihi

* Både i dag och igår var jag ute när husse vaknade. Men båda dagarna har jag visat mig i strålkastarljuset från brummisen när husse ska till jobbet.
Vill ju bara säga "Hej då, husse!" :-)



Mystiska ljud var det ja! tihi...

Igår kväll, gick vi ut en sväng.
Måns gick halva E0.04an när han stannade upp och lyssnade nyfiket.


Själv satt jag brevid husse, men hörde också något konstigt i mörkret.


Helt plötsligt kommer Måns, och han springer rakt in och upp på högtalaren inne. Nyfiket tittar han ut och undrar om inte vi också ska komma in.



Själv hörde jag också något konstigt, och eftersom Måns reagerat så följde jag med in!


Husse som inte alls har samma finfina öron som vi har, hörde faktiskt ingenting. Men vi såg på husse att han också blev orolig när han såg att vi sökte skydd! Så han följde med oss in efter en stund.

När allt lugnat ner sig lade jag mig i hallen.


Och OM det är någon katt som påstår att jag har valkar är det inte så!
Den dumma stickisen tog bort jättemycket hår sist, och det har inte växt ifatt. :-(

Kommentarer
Postat av: Katten Gustav

Ska ni inte på allvar ta itu med den brist på gostid som åtgår bara för att husse ska ut och tända på en stinkpinne? Tänk så många fler vettiga saker ni skulle kunna göra med all den tiden.

Undrar just vad ni hörde? Kanske var det Sigge som var ute?

2011-01-04 @ 18:17:08
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Vilken tur att husse inte blev blind, för då hade han ju fått problem med att handla kattmat åt er. Tänk om han tar fel och kommer hem med en flaska tigerbalsam istället.



Så undrar även jag vad det var för mystiska ljud som ni hörde.

2011-01-04 @ 18:56:08
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Vilka fina bilder på er, och inga röda ögon heller! Gostid är ju det viktigaste tycker vi, ju mer desto bättre. Vi undrar också över ljudet. Nosbuff

2011-01-04 @ 19:38:11
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Jamarns vad läskigt, vad kan det ha varit? Tänk om det är de där otäcka tofflorna som börjar bli väldigt misstänkta hos flera av våra bloggvänner?

nosbuffar

2011-01-04 @ 19:49:50
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Undrar så vad det var ni hörde. Stryker det omkring några vilda djur i närheten av er? ryser Vi hoppas att det inte var något otäckt. Kurr och burr.

2011-01-05 @ 08:32:59
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ligans Matte njuter så av korten på er.

Ni är så fina så fina.

2011-01-05 @ 09:56:36
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0