Undercover Måns + Award

Igår kväll när husse skulle lägga sig dök vi som vanligt upp från ingenstans och skulle vara med.
Måns gick då bokstavligen undercover! För han lyckades krypa in mellan täcket och överkastet.
Själv tog jag tillfället i akt och attakerade Måns där han låg hjälplös där under, och Måns försökte samma sak fast tvärt om förstås.
Husse skrattade som bara den, och undrade om själva jam flugit i oss. haha

Själv hoppade jag ner på golvet efter ett par minuter och Måns la sig tillrätta därunder. Men efter en stund ålade han upp sig till husses huvud så han fick lite luft. Och det enda som syntes var hans ansikte.
Ursöt tyckte husse.
Slutligen la sig Måns på husses kudde, och där låg han hela natten.

Idag tittar solen fram och då är det vackert, men kallt.
Husse ler lite åt mig när jag kommer in efter en timmes patrullering, för när det är så kallt blir den rosa delen av nosen mer röd, och husse kallar mig för Rudolf! Vad han nu menar med det?

Morgonsol


Sedan fick vi igår en award av Kjelle Bus! Som han hade fått från ett land långt borta.
Vi tackar allra ödmjukast för den!


Fin va?

Att dela med sig denna till sju nya vänner känns omöjligt då vi brände allt krut på Peppawarden!
Och ska vi jama ärligt, letar vi inte så noga efter nya bloggar just nu. Det räcker med våra favoriter som vi redan följer. :-)

Sedan var det 7 saker ni inte visste om oss... *tänker*...
(Hade varit lättare att skriva 100 saker om husse ni inte vet om!) ;-)

1. Vi tycker att vanligt bröd är gott, typ Skogaholmslimpa.
2. När husse går ute och tar en stinkpinne följer vi gärna med och går in när han är klar.
3. Måns fick nyligen ett litet sår på en trampdyna, men det läker bra.
4. Vi har nästan slutat äta mjukmat.
5. Vi dricker ungefär en 1/2 liter vatten varje dag ihop.
6. Igår lyckade Måns tycka på en knapp på tangentbordet så husse inte kunde skriva något.
7. Husse har inte behövt köpa kattsand på 3 månader, då vi gör vad vi ska ute.
Oavsett temperatur.





Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Att gå undercover brukade Snuffe göra med jämna mellanrum och varje gång så överföll jag honom ovanifrån. Hehe...

2011-01-27 @ 12:29:05
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Gratulerar till den långväga utmärkelsen! Vad många nya saker vi fick reda på. Gissar att husse blev lycklig och tacksam över Måns datasupport? Kurr och burr.

2011-01-27 @ 14:38:35
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Hemma hos mig kan man inte gå undercover så där , för vi har inget överkast. Men det är klart man skulle ju kunna gå undermadrass :)

Var ju riktigt bra att jag skickade en award till er för nu fick man ju veta en massa saker om er på en gång ;-)

Kallt här med säger matte. Jag har inte varit ute o kollat själv idag. Matte brukar oxå kalla mig Rudolf när jag varit ute i kylan. Fattar inte varför hon tycker det är så himla kul att göra det ??!!

2011-01-27 @ 14:57:30
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Katten Gustav

Tur att ni är kompisar, annars hade det nog blivit bråk på riktigt. Piff brukar krypa in i påslakanet. Bara tanken att jag skulle hoppa på henne...

Ja, nog får det vara hur kallt som helst, bara man slipper använda kattlådan, där håller jag med er.

2011-01-27 @ 19:08:09
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Grattis till awarden! Den förtjänar ni verkligen! Bröd har vi inte provat men vi kan rekommendera pepparkakor! Nosbuff

2011-01-27 @ 22:11:46
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kattson

Läste nånstans att det är farligt att sova tillsammans med sina djur. Märkligt att det ALLTID är nåt som är farligt för tvåbeningar. Husse mår säkert jättebra av att ha en gullig katt på kudden när han sover. Och blogghjälpen hävdar att man alltid sover bättre om man måste ligga i egendomliga vinklar för att en katt eller fler ska få plats i sängen.

2011-01-28 @ 08:13:45
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Maggan47

Sigrid här, fått riktigt bra pli på matte här, lägger mig först, och sedan krånglar hon sig ned, lite blåröd i ansiktet av ansträngningen, men det betraktar jag med upphöjt lugn, väntar tills hon är klar, då vänder jag på mig, så jag får byta ställning lite, vill ju inte stelna till i lederna, och matte börjar om för att hitta en bekväm ställning, så håller vi på, tills vi båda somnar av ansträngningen,

2011-01-28 @ 12:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0