F´låt husse! :-(


-"Det var ju inte meningen." *snörvel*

Jama om att jag skämdes igår morse!

Så här var det.
Natten till igår var husse pigg som attans och kunde inte sova.
Det resulterade i att han tassade ut och tog en stinkis vid 2 hugget och njöt av sommarnatten.

Inget fel med det, för jag hörde att husse gick ut och övergav mitt sovställe i det sköna gräset för att få lite "nattagos"!
Jag lade mig vid hans fötter och han klappade mig så skönt, så skönt.
Till och med fick jag lite kli bakom örat. *spinner*

Men ni vet hur det är med 2beningar, de vill liksom inte gosa lika länge som en annan.
Så husse tassade in till sängen och skulle sova.

Men jag ville ha mera gos, så jag tassade helt enkelt efter, hoppade upp i sängen, och buffade husse lite så jag kunde lägga mitt huvud på kudden med.
Husse log och började klappa... och per automatik började jag trampa och kurra allt vad jag kan.

Det var DÅ det hände...
För det är liksom så att jag inte trampar på samma ställe hela tiden.
Utan man trampar lite överallt, och givetvis använder jag klorna.

Tyvärr så råkade en klo hamna precis bevid husse ena öga, men det var inget vare sig han eller jag tänkte på då.

Men när han vaknade... då hade ögat svullnat igen och han såg ut som om han fått en snyting av Farsan!
Titta här:

Man kan se det lilla ärret till höger om ögat. Inte stort, men det räckte.
Ni vet... 100% koncentrerad pollenchock! tihi

Men jag skämdes som attan.
Husse tog en tablett och åkte till jobbet.
Och vart efter timmarna gick blev det bättre och bättre.

Men när han kom hem bad jag om ursäkt.

Husse förlät mig och la sig på golvet brevid mig i hallen och vi gosade lääänge!
*phu* att man har en sådan snäll husse.

Nosbuff


Kommentarer
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

MEN jamars, vilken otur att eran husse fick en klo vid ögat av ren otur, Tass

Det har hänt våraqn matte oxå, att det varit nmära ögat när vi har lekt med matte så har klon varit nära ögat, *suckjam. Men hon har förlåtit oss.



Tassetass

2011-06-28 @ 00:59:32
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Kattson

Det var olyckligt. Men tur i alla fall att det var bredvid ögat. Hoppas husses öga snart blir bra. Förstår att du skämdes, men husse förstod ju att du inte gjorde det med flit.

2011-06-28 @ 07:49:17
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Sambo och Roxy

Så bra att du berättar hur det råkade gå till, annars kanske ingen hade trott husse när kom till jobbet med svullet öga och sade att katten gjort det..!

2011-06-28 @ 08:38:26
Postat av: ☆Annmi

Jamarn's vilken osis"tass"....

Härligt att HussePusse förstod/NosePûssar från oss i ☼

2011-06-28 @ 09:45:37
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Mozart & Vincent

TUR, att det bara var nära ögat! Visst är det skönt med förstående och förlåtande hussar / mattar! Men de älskar ju oss, så lite får de ju tåla....

Tass, tass

M & V

2011-06-28 @ 13:35:32
Postat av: Alice

Visst är det jobbigt när man råkar göra illa sin husse/matte av misstag. Men vilken tur att vi har tvåbeningar som förstår att det inte var meningen och förlåter oss snabbt när vi buffar förlåt.

nosbuffar

2011-06-28 @ 20:03:12
Postat av: Inkan o Ligan

Klart det inte var med flit.

Husse blev ju bra igen som tur va.

:-)

2011-06-28 @ 20:09:40
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Wikki

Mjau, lever man med katt så får man stå ut med lite repor i lackeringen! Det står t o m i KattBalken! (Eller hur, Sippo?!)

TassKram Wikki

2011-06-28 @ 21:49:07
URL: http://metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Katten Sippo

Vilken tur att det inte blev värre och ännu mer tur att ni har en sådan förstående husse som förlåter. Det var ju trots allt en olycka.

2011-06-29 @ 06:05:34
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Oj, vad det kan ställa till att få pollen intatuerat ev en kattklo?! Tur att det finns allergitabletter. Såklart var det ett misstag. Skönt att husse förstår. Kurr och burr.

2011-06-29 @ 08:09:33
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Vilken tur att husse hade allergipiller hemma när du petade in lite xtra pollen i ögat på honom :)

Tur att han förlät dig för snedsteget också :)

2011-06-29 @ 08:28:37
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Tänk så det kan bli. Klart husse förlåter dig, ibland blir det fel.Nosbuff

2011-06-29 @ 17:29:26
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0