Skrämmer skiten ur husse.


Idag när husse kom hem från jobbet blev han rädd 2ggr om! tihi

Det första han hörde när han klev ur brummisen var mini2bening skrik.
Och det lät som om det var ifrån framsidan av vårat hus.
Det var det med, fast nere vid Stora Vattnet. :-)

Nästa sak han hörde var mig.
Jag låg i långa gräset och jamade -"Husse!! Husse!!"
Normalt brukar jag tassa fram till husse, men höger baktass hade somnat så jag hade problem att komma upp. Och DET gjorde husse orolig och tassade fort fram till mig.
Men det var ingen fara, så vi gosade för fullt i den stekande värmen.


Sedan hade vi besök igår, husse och vi tyckte att Orginalmatte behövde vila ut lite.
Så husse tog brummisen och hämtade henne.

Måns låg hemma och sov när de kom tillbaka.
Själv var jag ute på patrull och kom hem ett par timmar senare.

Här får Måns lite godis av Orginalmatte.


Vi är ju som bekant lite restriktiva mot andra 2beningar än husse.
Vi gav henne gåvor med.
Måns hämtade en ödla och jag tassade hem en fjäderkotlett till henne. :-)

Men hela dagen slutade med att jag tassade fram och strök mig utmed Orginalmattes ben.

Nervöst var det, men det gjorde hennes dag. ;-)

Hon har själv tassat ner vad hon tyckte om dagen på sin blogg.
Och det vi tyckte var skönt var att husse själv fick smaka på blixtsaken! tihi


Ang. hennes inlägg kan vi bara jama att det var jättekul att du kom hit.
Fast vi tycker att vi får lite väl mycket beröm. *rodnar*

Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Tsss, skrämma husse så där. Tänk om han får hjärtfel eller nåt. Kul att orginalmatte kom och hälsade på. Tänk så bra ni har det med en husse och en orginalmatte.

2011-06-29 @ 17:29:18
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Maurice & Kajsa

Haha, ni är allt liiiiiite busiga, ni! Vad kul att originalmatte hälsade på! :-))

2011-06-29 @ 17:46:09
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Kattson

Men inte får ni skrämma husse så där! Fast, visst var det kul... Bra att ni fick fint besök. På nåt sätt tror jag ni vet att det var hon som hjälpte er till det fantastiska liv ni har nu?

2011-06-29 @ 18:13:19
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Bra att ni tar väl hand om Orginalmatte, kan hon behöva! Ta det lugnt i värmen.Vi läste hos Wikki att Sören blivit biten av en huggorm, hoppas att ni låter bli dem.Nosbuff

2011-06-29 @ 19:49:33
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Men fy, skrämma husse så! Det har matte sagt till oss flera gånger att det är ok att vi skrämmer henne, men inte med att vi mår dåligt eller är skadade. Hon säger att hussar och mattar blir så rädda när de tror att deras pälsklingar är skadade att det känns som om hjärtat stannar, och fyjam om det skulle råka göra det! morrhårsdarr Men att skrämmas på annat sätt kan vara riktigt jamarskoj ibland.... Vad roligt med besök av orginalmatte! Fler tvåbeningar borde vara lika snälla som hon!

nosbuffar

2011-06-29 @ 20:30:38
Postat av: Katten Gustav

Klart husse blev rädd och orolig, men det var tur att du blev bra igen. Det kan bli litet konstigt i benen ibland. Och så måste jag jama att ni har en väldans snäll husse!

2011-06-29 @ 20:53:04
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ligans Matte förstår PRECIS hur mysigt det är när ens skygga kisse som flyttat kommer ohc stryker sig.

Tazz

2011-06-29 @ 22:35:22
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: lillaAqvila

Busigt att skrämmas sådär! Men så gullit att komma med presenter även om 2 beningar inte alltid uppskattar när man ger bort en fjäderkotlett!



nosbuff

2011-06-30 @ 09:46:20
URL: http://cutenoverload.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0