En kvart om dagen får du!


En patrullerande katt med ett ENORMT Område måste prioritera sin tid!
Så nu när det är varmt ute har jag helt enkelt inte tid att gosa, du måste förstå det husse.

Så igår när husse kom hem var jag tillfälligt inne och vilade tassarna. Då gosade vi en kvart sedan gick både Måns och jag ut på patrull. Sedan såg inte husse mig på 24 timmar, dvs när han kom hem idag.

Måns den svartfoten envisas med att sova hos husse om nätterna, och ska jag jama ärligt så är det rätt så bra. För då är husse lugn och låter mig sköta mitt jobb.

Idag när husse kom hem smög han ett varv runt huset för att se om jag låg i sängen och sov.
Men det gjorde jag inte, men han såg Måns i hallen tittandes på ytterdörren och då fick husse dåligt samvete och gick snabbt in den normala vägen. :-)

Jag kom till husse efter någon minut, för idag låg jag i soffan. tihi

Som sagt.... en kvart sedan gick vi ut.
Och JAM vad det blåser ute!

Titta här, Måns fick mittbena.

Och morrhåren vill inte alls sitta på plats.

Försökte rätta till dem men utan resultat...

Var bara att gilla läget och blunda, för titta med känsliga kattögon går inte i motvind.

Måns var smart och vände ryggen till blåsten.

Sedan vässade han klorna för kommande jakt.


Så husse! Nu har du fått din kvart. Vi ses i morgon. Bye bye...




Kommentarer
Postat av: Nea theCat

Har tittat noga och Måns har inte alls någon svartfot.

Konstigt. :)



Fina bilder som alltid. Man ser hur era pälsar glänser i solen. Friska och lyckliga katter.

2011-03-22 @ 17:49:01
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Katten Sippo

Tänk så plikttrogna katter ni är. imponerad Jag glömmer nästan bort att patrullera när husse börjar klia mig under hakan.

2011-03-22 @ 20:20:14
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Bra att ni tar tass om husse lite grann varje dag annars blir han orolig. NOsbuff

2011-03-22 @ 20:31:34
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilken pliktkänsla, Max! Alttså, vet inte om vi skulle försaka en mjuk säng på nätterna? Fast Måns gör en riktig insats för att få husse att sova lugnt. Kurr och burr.

2011-03-22 @ 21:16:55
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Njaej, jag tycker nog ni är lite snåla. Att ge er snälla husse bara en kvart om dagen, det är inte rätt. Han är värd mer.

2011-03-22 @ 22:17:20
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0