Pr-Katten No Buff (Del 1 av 2)


Efter gårdagen var vi tvungna att tassa efter förstärkning.
Valet föll på den kända Pr-Katten No Buff, och efter lite överjamning kom han hit idag.

-"Tjena grabbar! Såg kortena, vilken kattastrof!"
-"Skojar du!?"
-"Först har jag några frågor för att bilda mig en uppfattning om er.
  Det är som så att jag hört lite rykten på Området, så jag måste få veta."

-"Är det så att ni står innanför dörren när husse kommer hem?"
-"Ja!"
-"Är det så Max att du dreglar när husse gosar med dig?"
-"Ja!"
-"Är det även så Max att du sista veckan jamar högt och ljudligt till husse som hej?"
-"Ja!"
-"Måns... är det så att du börjar kurra bara husse pratar med dig i sängen, UTAN att han klappar dig?"
-"Ja då!"
-"Måns igen. Gillar du att din husse bär omkring på dig och blir arg när han släpper ner dig?"
-"Ja!"
-"Brukar ni gosa med varandra?"
-"ehum... ja!"

Katten No Buff, gick nu fram och tillbaka i hallen. Plötsligt sa han:
-"Det här blir tufft, mycket tufft att rätta till!
  Har ni fjollor någon historia ni kan berätta så ska jag tala om HUR ni ska berätta den?"

-"Ja då, det har vi.
  Igår när husse kom hem så var vädret fint. Måns var på patrull och jag var hemma!"
-"Vad hände då?"

-"Jo husse gick ut med kameran. Och jag tassade givetvis efter!"
-"Du menar: Att du skulle se efter så husse inte fångade några egna mususlingar?"

-"Nedanför slänten blev jag lite gossjuk och la mig på rygg.
-"Du menar: Att det började klia som attan och att du åtgärdade det?"

-"Husse gick bort mot kohagen, så jag tassade efter."
-"Du menar: Attans husse som gick åt just det håll DU hade tänkt dig?"

-"Vid vassen hörde jag något och hoppades det var Måns, så jag gick dit."
-"Du menar: Jaktinstinkten slog till med full kraft, och nu jamars skulle det jagas!"

-"Nu kom husse nära igen, och jag var tvungen att gå dit och bli lite klappad!"
-"Du menar: Attans rygg till att klia!!"

-"På den lilla isen som finns kvar i en liten vik genade jag försiktigt över."
-"Du menar: Jag är ingen katt som är rädd för lite vatten! Här ska jag gå!"

-"Det var ett mellanrum mellan isen och fastlandet, men det hoppade jag smidigt över."
-"Du menar: Likt en gasell tog jag ett språng mot bytet som låg i gräset"


-"STOPP STOPP!! Nu orkar jag inte mer! Vilket sömnpiller till historia! Vi får fortsätta i morgon.
  Vi måste få lite mer fart och fläkt i historien, och mer bilder! Det här duger inte.
  Låt MIG berätta fortsättningen!" sa PR-Katten No Buff.
 
Så i morgon kommer PR-Katten No Buffs fortsättning...



Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Åhhh, en egen PR-katt. Hm, det vore något...

2011-03-29 @ 16:40:46
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Nea theCat

Ojojoj. Den där PR-katten vill verkligen att ni skall verka som järnkillar.



Tala om att vinkla jamen. :)



NOsgos

2011-03-29 @ 16:42:19
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Alice

En PR-katt?

Men vi gillar ju er som kurrande, gosiga mjukismissar... :)

nosbuffar

2011-03-29 @ 17:30:52
Postat av: ✫Annmi

Pr -katt??

Waooooooooo..Jamarn's såå coolt detta tassande var på er & som alltid riktiga proffsfoton ♥...

Har ni tasat & sett er i Magazinet än då?

Hoppas det var rätt så inte tryckfelstassen vart i farten ;)



/Jam Kram & NosePûssar från oss i ☼

2011-03-29 @ 17:40:33
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Katten Gustav

Aha, där lärde jag mig ett och annat. Kanske inte är helt fel att kunna tänka på flera sätt om samma sak. Kanske kan vara användbart för mig i umgänget med tjejerna är hemma. Ser fram emot nästa lektion.

2011-03-29 @ 17:49:17
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Jamars, har ni blivit PR-katter oxå, låter spännande, ska bli intressant att följa fortsättningen, FNISS

Fina bilder på er igen.



Tass/



Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-03-29 @ 20:24:57
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

PR-katten verkar vara en riktig hårding. MEn vad menas med sömnpiller? Vi är ju jättenyfikna... Kurr och burr.

2011-03-29 @ 21:07:54
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Världen vimlar av PR-konsulter som bara har som enda kompetens att de kan ta betalt. Mitt råd är: Kasta ut No-Buff och fortsätt vara precis som ni är. Ni är toppen och husse är jätteduktig på att fota er och omgivningen.

2011-03-29 @ 21:45:09
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Egen PR-misse tittar storögt

Det var inte dåligt det :)

Fina actionbilder !

Fattar inte heller vad som menas med sömnpiller ??!!

Vill höra slutet på storyn = NUUU !!!

2011-03-29 @ 22:41:51
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0