Reptiljakt

* Varning för otäcka bilder längre ner *

Hej, Måns här! :-)

Idag när husse kom hem ifrån jobbet var jag ute på patrull.
Max låg i sängen och han och husse gosade ett tag.

Då vaknade Max till och gick ut i vårsolen.
Efter någon timme tog husse på sig jackan och kameran och gick ut för att se och vi gjorde något hyss.
Men inte skulle vi?? Vi bara jagade som vanligt, fast inte mususlingar denna gången.

Husse hittade mig i slänten nedanför huset, där jag fokuserade på ett mål.

Till sist fick jag fram den, det var en liten ödla som jag ville äta denna gången.

Men ska jag vara ärlig var den inget god. Så jag lämnade den till senare.

Gick upp och njöt av solen och funderade på vad jag skulle jaga härnäst.

Husse gick då iväg mot det håll där han hade sett Max sista gången.
Plötsligt hörde han ett litet jam, som betydde -"Hjälp mig husse!" Men det fattade ju inte han.

Inne i ett snår av buskar hittade vi Max, för givetvis följde jag med husse.
Husse tyckte inte om vad han såg, men jag var lite impad faktiskt. Bra brorsan!
För Max hade hittat en liten huggorm.

Men Max tyckte den var dum. För den lilla ormen väste tillbaka!


När husse tog detta kort fick han nog! Inte skulle han hjälpa Max inte... tvärtom!

Nu tog husse en pinne och skrämde bort Max med, sedan petade han in den under ormen och skickade iväg ormen ut på isen. Men det gick så fort att vare sig jag eller Max han med och se vart den tog vägen.

Max letade febrilt efter sin fångst, men han hittade den inte. Och en nöjd husse lullade hemåt...


När husse kom in igen var han tvungen att googla på "huggorm+katt".
Som första träff kom han till Kattfamiljen. :-)
Han hittade även ett svar på Veterinären.nu.

Nä nu har jag inte tid att blogga mer, ska ut och jaga.
Därför är jag helt slut på kvällen och sover hela nätterna hos husse.

Nosbuff från Måns. :-)

Kommentarer
Postat av: Maurice & Kajsa

Åh! Både ödla och orm! Vad häftigt! Fast det var nog tur att ormen inte nafsades utan bara fräste... Men de är rätt söta... Huggormarna alltså. Ni är ju alltid underbart söta! :-))



nosgos, gottisar å sånt

Maurice & Kajsa

2011-03-20 @ 17:50:00
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Dui och Deco

Ni är verkligen tuffa! Muslingar är nog bäst. Matte blev alldeles blek och konstig när hon fick se ormen. Läskigt. Håll er borta från dem tycker vi. Nosbuff

2011-03-20 @ 18:02:20
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Imma

Men snälla ni... orm är verkligen inte rätt diet, även om den är en tuff motståndare! orolig Ödlor säger jag inget om, men ormar aktar jag mig alltid för... var rädda om er!



Tass från Imma, abbemissa.

2011-03-20 @ 19:42:39
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Hm, jag vill bestämt minnas att Katten Gustav försökte sig på att äta ödla en gång och han tyckte inte heller den var något vidare god.



Lite otäckt det där med huggormen, ni är väl försiktiga hoppas vi. orolig

2011-03-20 @ 19:51:16
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

oj huggorm.

hoppas ni aktar er för sådana djur

inte bra att vara i närheten av dom



Tass på er



Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-03-20 @ 21:28:23
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Karin i Ö-o

OHHHH! Ni är ju alldels vilda!! ;)

Tur att husse var med med ormen, kunde blivit otassligt annars... :/ Hoppas att skällisen kommer tillbaka snart!

2011-03-20 @ 21:46:32
Postat av: Karin i Ö-o

OHHHH! Ni är ju alldels vilda!! ;)

Tur att husse var med med ormen, kunde blivit otassligt annars... :/ Hoppas att skällisen kommer tillbaka snart!

2011-03-20 @ 21:50:27
Postat av: Mozart & Vincent

Vår matte har ormfobi, så det är nog tur att vi är innekatter.

M & V

2011-03-20 @ 22:02:09
Postat av: Malin

Nu säger jag ifrån... LÅT BLI HUGGISARNA... de är inte att leka med alls! Smulle blev biten en gång och blev himla sjuk och fick åka till stickisen och blev kvar över natten till och med... så... om ni vill undvika det så håll er borta från de där :( Nu blir jag verkligen orolig!

Nosbuff och örongos från hon den där originella människan i Norrköping :)

/M

2011-03-21 @ 09:08:17
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: Kattfamiljen

Va roligt att vi kom upp först på google. Har också fått ny info om att veterinärer ger inte kortison längre.

Kanske borde lägga till det i inlägget eftersom det är så högt upp på google.



Men hörrni låt bli huggormar!!! Husse blir säkert superorolig.

2011-03-21 @ 21:48:36
URL: http://kattfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0