Rusar...


... in i säkerhet.

Som sommarkattsbilden på hittekatters sida kom jag springandes.
En förvånad husse såg mig genom fönstret, för det är inte ofta jag fegar ur.

Sekunden senare var jag inne i säkerhet.

Vad var det då som fått mig att springa så fort?
Jo efter mig hade jag nämligen den feta skällisens kompis. Mao en annan skällis.
Han är egentligen inte större än mig, och husse tycker jag borde ha stannat och tassat till honom ordentligt!
För han har inget att göra på Sigges eller vårat område.

Men som det heter: Bättre fly än att illa tassa!

När jag kom in hade jag den största svans som husse någonsin har sett på mig.
Men den vill jag inte visa för blixtsaken.

När jag lugnat ner mig la jag mig i solen och vilade mig.
Kanske jag tassar till den skällisen en vacker dag, men idag var inte den dagen.

Kommentarer
Postat av: ✫ Annmi

Mjaaa...Bättre fly än illa tassa helt klart...

Vill jama lite försiktigt om min Efterlysning i min blogg,här finns det ju en massa vacka ;)



Mja mja...Ha de såå gôtt /Tass Tasselitass från oss i Vår ☼

2011-03-15 @ 11:29:51
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Kattson

Helt rätt, man får välja sina strider och även tillfället när de ska utövas. Var du inte i form idag så var det klokt att springa in. Kan även vara strategiskt smart, eftersom skällisen kanske tror att du är en fegis nästa gång du träffar honom. Men då kanske han får se på andra takter!

2011-03-15 @ 17:49:58
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Förstår precis! Man måste välja sina strider. Rätt tid och rätt plats för allt, även när det gäller att sätta skällisar på plats!



Nosgos

2011-03-15 @ 17:50:15
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

FNISS

Nästan samma sak hände mig/Tarzan, fast vi satt iofs i säkerhet ändå.

Vi hörde en skällis på andra sidan tomten,

så vi jamade högt till matte,

att vi ville in igen,

Jag/Tarzan och Sessan

Vi var nämligen ut och testade våran rastgård eftersom det börjar bli vår här,

så börjar vi längta ut i den, mjau



Tass tass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-03-15 @ 19:21:46
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Allt bäst att vara lite försiktig med skällisar, om man märker att de är av den sorten som skäller åt en och ska jaga en. Tur att inte alla skällisar är så (påstår matte, alltså, för vi har inte träffat några vovvar alls). Kurr och burr.

2011-03-16 @ 08:34:26
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0