Husse hemma igen!!!


Efter 36 timmar utan husse var det rätt skönt när det välbekanta ljudet av brummisen hördes igen!

Husse har givetvis varit nojig, bara för att jag inte riktigt gjorde som vanligt kvällen innan han åkte.

När han kom hem från jobbet var jag jamartrött! Och då menar jag JAMARtrött!

Det resulterade i att jag inte hade ätit något, för maten var orörd.
Jag låg i sängen när husse kom hem och orkade inte bry mig.
När husse kom och klappade mig orkade jag inte fokusera på honom utan ena ögat såg konsigt ut, tyckte husse.
Sedan när husse satt i hallen gick jag bara förbi och gick på lådan.
Och lådan har jag inte använt på ett halvår.
Slutligen ville jag inte ens ha skinkan som husse gav mig.

Allt oven fick husse att gå i taket, lätt stressad för att han skulle åka bort.

Men det var lugnt, var bara lite trötter.

Så när husse nyss kom hem möttes han av Måns som stod i fönstret och jamade:
-"Husse! Husse!"
Husse gick in och lyfte upp honom och de kramades lääääänge!

Själv var jag på patrull, men husse gick ut och ropade så då kom jag hemtassandes förstås.
Jamade också till husse: -"Goos, mys, kram husse! NU!"
Så jag la mig vid hans fötter på gräset och blev gosad med. :-)

När vi alla tre hade lugnat ner oss gick Måns och jag och vilade.


Måns hade fått förnyad energi, så han jagade några flugor.

Husse passade även på att ta bort 6 fästingar.
4 på mig och 2 på Måns. :-(

Husse vet inte riktigt huse han ska göra med spray Frontlinen.
"Spraya på 15-20 cm avstånd, och se till att katten inte slickar i sig det"

Hur JAM ska man förhindra det?

Ha en bra kväll alla, så tassas vi i morgon igen. Nu ska vi gosa ifatt!




Kommentarer
Postat av: Alice

Åh vad härligt att husse hittade hem igen! Hussar och mattar borde alltid hålla sig hemma tycker jag, för tänk om man helt plötsligt känner att man måste fylla på goskontot.

Fina bilder som vanligt på de sötkillarna!

nosbuffar

2011-05-18 @ 21:49:25
Postat av: Kattson

DEt var en evig tur att husse kom hem till slut. Se till att få goskontot påfyllt ordentligt nu!

2011-05-18 @ 23:09:44
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Härligt att goshusse är hemma igen. Klart husse blev orolig när hans katt inte gör som vanligt. Skönt att du är tillbaka i vanliga tassa igen.



Nosgos

2011-05-18 @ 23:16:25
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau på er

Vi tassade in till Wikki

som sa att ni och husse är med på HJ kattsida,

det är vi och matte oxå

vad heter ni där



tass

2011-05-18 @ 23:31:34
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Skönt att husse är hemma igen. Borta bra men hemma bäst, som man brukar säga. Fästingar är verkligen uschiga, jag väntar på att Gustav ska testa en ny metod för att se om den funkar.

2011-05-19 @ 05:49:25
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Skönt att husse är hemma igen. Goskontot behöver ju ständig påfyllning. Toppenfina bilder. Nosbuff

2011-05-19 @ 06:15:28
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: ☆Annmi

Såååååååååå härligt att er hussepusse är hemma igen...

/ Jam & Kram från oss!!!

2011-05-19 @ 10:48:33
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0